Toyota CHR Türkiye’De Üretilecek… Toyota CHR İnceleme ve Yorumlar

Toyota CHR
Toyota CHR

Dünyada en çok satılan B segmenti SUV otomobiller arasında yer alan Toyota CHR 2023 yeni bir versiyona geçiş yapacak. Bu versiyon ile birlikte Türkiye’de Sakarya fabrikasında üretilmeye başlanacak.

Toyota diğer birçok marka gibi 2030 yılına kadar tamamen elektrikli modellere geçmeyi planlıyor. Bu geçiş için gerekli birçok altyapı çalışmalarını da hızlandırmış durumda. Bu geçiş sürecinin hybrid modeller üzerinden gerçekleştiriyor. C-HR modeli ilk olarak 2016 yılında piyasaya sürülmüştü. 2023 yılında ise bir yenilenme ile üretimi devam edecek. Henüz yeni sürümün motor gücü ve elektrik desteği ile açıklamalar yapılmadı. Geçtiğimiz günlerde tescil başvuruları için yapılan başvurudan basına sızan görseller çeşitli ipuçları veriyor. Öncelikle motorun plug in Hybrid olmayacağını görsellerden anlıyoruz. Bu da şarj işleminin bir kablo aracılığı ile şebekeden beslenme değil bir fren rejenerasyonu aracılığı sayesinde yapılacağı düşünülmekte.

Peki Toyota CHR 2022 de yer alan özellikler nelerdir ?

C-HR’nin belki en cesur yanı, özellikle kullanışlılık değerlerinden önce tasarım odaklı düşünülmesi. Toyota C-HR, Seat Ateca ile aynı uzunlukta fakat coupé formu nedeniyle sanki bir küçük sınıftaymış gibi bir görüntüye sahip. Çoğu benzer segment rakipleri kadar yüksekliğe sahip değil.

Şehir kullanımı için üretilen SUV’larının gün geçtikçe tasarımla öne çıkmaya başladığını Toyota da farkında olmalı ki, bir görünüp kaybolan Urban Cruiser’dan sahip oldukları deneyimi yeni C-HR’de kullanmışlar.

Toyota C-HR’nin bir diğer güçlü yanı da hibrit süperstar Prius sahip olduğu modüler altyapısını kullanıyor olması. Tabii ki işbirliği bu kadarla sınırlı kalmıyor hibrit motora da geliyor ve C-HR’yi tasarruf anlamında birçok rakibinin önüne geçiriyor.

Tasarım Özellikleri

Dış Tasarım

Toyota CHR

Toyota tasarımcıları, hangi açıdan bakılırsa bakılsın orijinal ve diğer otomobillerden farklı duran C-HR’nin tasarımında elmaslardan esinlenmiş. Bu esinlenme iç tasarımda elmas formlarının kullanım ile de görünüyor.

Coupé formu ve arka camının eğimiyle Toyota C-HR; cazibe yaratan tasarımını, ebatlarıyla olmasa bile tasarımıyla rakiplerinden çok net ayrılmasını sağlıyor.

Toyota C-HR modeli, 2019 makyajıyla birlikte ufak dokunuşlarla, daha akıcı ve özellikle LED görselliği ile daha modern bir görünüme kavuştu. Baştan sona keskin çizgiler kullanılmı mevcut. Daha önce hiç görünmeyen şekilde gizlenen arka kapı kolu ve her versiyonda bulunan arka spoiler Toyota C-HR’nin otomobile attığı imzalardan biri.

Otomobilin genel tasarımına baktığımızda tasarımcıların elmas formundan esinlenmiş olması ve oldukça farklı olan deneysel tasarımı kullanıcıların hala ilgisini çekmeyi başarıyor. İnsan kullanma alışkanlıklarında bu kadar normal dışı deneysel ürünler bir süre sonra piyasada tutunamazken, C-HR modeli satış rakamları hala üst sıralarda görünüyor.

Toyota C-HR modelinin en ilgi çekici yanı Dış görünüşünün uyandırdığı ilgi çekicilik hissi.

İç Tasarım

Toyota CHR iç dizayn

Elmas tasarım formu iç mekan tasarımı içinde baskın bir şekilde kullanılmış. Kapı iç kaplamalar, hoparlörler, koltukların üstünde yer alan motifler, tavan desenleri, kumanda çerçeveleri, havalandırma delikleri elmas formunun hakim olduğu bir tasarım ile üretiliyor.

Dış tasarımında farkedilirlik özelliği yüksek olmasa da iç tasarım kendine özgü deneysellik içeriyor. Sürücüye dönük dizayn edilen ön panel, çepeçevre devam eden dekor çizgisi, piyano siyahı kaplamaları, konumlanması yukarıda olan 7 inçlik dokunmatik ekran bu tasarımın bir parçası. C-HR dizaynında simetrik düz sade detaylar bulmak hiç kolay değil.

Toyota iç ve dış tasarımında kullanıcılar gençlik enerjisi vermeyi arzu etmiş.

İç mekanda kullanılan ekranın, grafikleri ve işletim sistemi yenilenen parçalar arasında yer alıyor.

Sürücü koltuğu konforu oldukça başarılı. Yan yolcu koltuğu önündeki çıkıntı, araca hükmeden sürücü bölgesinden gereksi alan çalmış.

Torpido genişliği yeterli görünüyor. Ceplerin ve gözlerin dizaynı kullanışlı görünüyor. Kapı iç ceplerinde 50 cl su için yer ayrılmış. Toyota C-HR nin kokpit alanı iyi hissettiren, kaliteli ve kullanışlı bir ortam yaratıyor.

Arka oturma alanı coupe formuna ve alçalan tavana bakıldığında, baş mesafesi en sıkıntılı durumlardan biri olarak görünüyor. Fakat baş mesafesi dışarıdan göründüğü kadar rahatsız edici düzeyde değil. Tasarımın en başarılı yanlarından birisi, arka alan için oluşturulmuş olan bu baş mesafesi yeterli şekilde yapılabilmiş olması. Diz mesafesi yeterli denilebilir. Çok uzun boylu olan kullanıcılar dışında kullanılabilirliği rahat denilebilir.

Sıkıntı olarak bahsedilebilecek tasarım ise arkada yer alan dar yolcu camları şeklinde görünüyor. Camların dar olması ve geniş ön koltuk sırtlıkları nedeni ile ışık girişi normalden daha az oluyor. Yeni sürüm ile açık renk tavan sayesinde doğal ışığın arka alana ulaşması biraz daha artırılmış. Dar alan ve karanlık alan fobisi yaşayanlar için rahat bir yolculuk vaad edilmiyor.

Bagaj özelliklerine gelecek olursak, bagajın hacmi 377 lt şeklinde belirtiliyor.Bu bagaj hacmi, bir SUV otomobile göre oldukça yetersiz, hatchback sınıfına göre geniş bir hacim denilebilir. Şekil olarak gözü rahatsız eden bir tasarımı yok. Zemin yüksekliği ayarlanabilmesi ve 12 V bir soket gibi çeşitli kullanıcı dostu pratik özellikler mevcut değil. Yüksek yüklemeler için eşik ya da oluşan arka koltuk basamakları çok başarılı olduğu söylenemez.

Sürüş Özellikleri

Toyota C-HR, görüntüsü kadar sportif olmadığını söylenebilir. Buna rağmen bir SUV a göre daha dinamik bir sürüşe sahip olduğu söylenebilir. Boyutlarından daha küçük hissettiren, keyif verici bir model üretilmiş görünüyor.

Yola sıkı tutunan Toyota C-HR, alçak ağırlık merkezi sayesinde sayesinde dengesini zor kaybediyor. 1,2 litre motoru gündemden düşmesi ile hybrid sistem ve batarya ile 1420 kg bulan ağırlık, modelin kıvraklığına olumsuz etki ediyor. Buna rağmen sert denilebilecek ayarların varlığı sayesinde viraj alışları başarılı denilebilir.

Toyota C-HR; sert süspansiyon ayarları olmasına rağmen bozuk ve konforsuz yollarda yolcularını rahatsız edici bir hırpalamadan da koruyor. Aksine başarılı bir yol tutuş ve konfor ayarı yapılmış.

Yandan gelen hafif bir rüzgar sesi sıkıntısı dışında ses izolasyonu oturma konforunu artıran özellikler arasında yer alıyor. Eğimli yollar çıkışı sırasında yükselen motor sesinin kabin kısmına fazla sızması rahatsız edici olabilir.

Ani hızlanma yapılmak istendiğinde düşük de olsa bir hırıltı sesi geliyor. Buna sebep CVT şanzıman kadar, hybrid motorun motorlar arası devreye alınması çıkma operasyonu denilebilir. Batarya tam doluyken sadece elektrikli motor kullanımı mevcut olduğu için benzer ses oluşumu gerçekleşmiyor. Sadece elektrik motoru kalkışlarında kullanıcıların yaşadığı deneyim oldukça tatmin edici. Bu hissiyat sürüş boyunca tüm kalkışlarda hissedilebiliyor.

Motorun fren enerjisini elektrik enerjisine döndürme teknolojisi, ani frenlemeler sırasında kullanıcıların alışması zor bir deneyimle tanıştırıyor. Ani frenleme yapıldığında motorların enerji dönüşümü isteği, frenleme yapan sistemin fren diskleri yerine süngerler ile yapılıyormuş hissi veriyor.

Benzinli – elektrik motoru ortaklığı ile çalışan 1.8 hybrid C-HR, Toyotanın Priusdan edinmiş olduğu uzmanlığı fazlasıyla yaralanmış. Atak bir otomobil olmak yerine tasaruf amacı taşıyan 122 hp gücünde hybrid motorun resmi tüketim değerleri 100 km için 3,7 litre olarak bildiriliyor.

Sonuç Olarak;

Çekici, seksi ve farklı görüntüsüyle makul seviyede yol konforu sağlayan Toyota C-HR, Prius hybrid modelinden edinilmiş olan uzmanlığı fazlasıyla kullanmış. Elmas formundan esinlenilen dış ve iç tasarım ilgi çekici bir seviyede.

Toyota C-HR, arka oturma alanının dar ve karanlık atmosferi, bagaj tasarımındaki sıradanlık ve pratik kullanımdan uzak olması konularına takılmayan kullanıcılar için tercih edilebilir. Tercih edilmesi için en büyük avantajlarından biri düşük yakıt tüketimi.

Tıkla puan ver
[Total: 2 Average: 5]

Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir