
GMC HUMMER EV
ABD’li otomotiv büyük firmalarından biri olani General Motors’un bünyesinde yer alan markalardan birisi olan GMC, “Hummer” isminin geri döneceğini açıklamıştı ve bu ismi taşıyan yeni araç için uzun süredir çeşitli görüntüleri ve bilgileri yayınlıyordu.
2000’li yılların başlarında H2 modeliyle ünlenen Hummer markası, otomotiv sektörünün çevreci duyarlılık ile ilerlemesi sonucunda 2010 yılında son bulmuştu. GMC markası ise bu ismi bir model olarak yeniden geliştirdi. Hummer bu sefer, arazi odaklı ikonik tasarımlı bir SUV değil, elektrikli bir pick-up araç ile geliyor.
GMC Hummer Ev’in Tasarımı
Hummer EV olarak adlandırılan bu yeni elektrikli pick-up, ilk bakışta “bu araç bir Hummer“ düşüncesini görenlere verebiliyor. Yani araç geçmiş modellerde kullanılan dış tasarım esintilerine sadık kalmayı başarmış. H1, H2 ve H3 modellerinden esintileri bir araya getiren araç, çok daha modern bir tasarım ile karşımıza çıkıyor.
Aracın farlarının eski Hummer modellerindeki yuvarlak yapıyı bırakarak “H” şeklini almış. Hummer yazısını geniş bir şekilde yazılmış LED’li ön ızgara, aracın orjinal Hummer çizgisini korumayı başarmış
Hummer EV’nin ön camı ise olabildiğince dikey şekilde konumlanmış. Yine bu sayede, her ne kadar aerodinamik anlamda araca biraz sıkıntı yaratıyor olsa da, eski Hummer’lara büyük bir gönderme oluyor. Omuz çizgisi oldukça yüksekte tutulmuş olan aracın, yan camları da yine eskisi gibi ufak tutulmuş.
Bunların dışında araçta köşeli ve geniş çamurluklar da dikkat çekici görünüyor. Ayrıca çamurluklar ile lastikler arasında fazlasıyla mesafe konulmuş görünüyor. Bu da bu aracın 35 inçlik Goodyear Wrangler Territory çamur-arazi lastikleriyle oldukça başarılı arazi sürüşleri gerçekleştirebileceği hissi veriyor. Bu geniş çamurluk alanın faydalarından biri de, lastiklerin 37 inç olarak seçeneğine olanak tanıyor.
Arkada bagaj veya kasa adlandırılan kısmı pek büyük olmayan araç, GMC Sierra adlı kullanışlı pick-up ile sunulan MultiPro bagaj kapağı da kullanılabiliyor. Buna ek olarak elektrikli bir koruyucu bagaj kapağı da sunuluyor. Bagajın kapalı konumdayken aracın aerodinamik özelliklerin olumlu etkileneceğini görülebiliyor.
Aracın kasa dizaynında, içeriye ulaşmayı sağlayan açılıp kapanır bölme bulunmadığı için uzun eşyaları içeriye uzatmak mümkün görünmüyor. Hummer EV’nin ön yüzündeki “kızak plakası” ise aracın alt kısmını koruyabilecek bir parça görünümünde duruyor. Bu parça aynı zamanda aracın, bir arazi aracı olma konusunda ne kadar ciddi olduğunu da işaret ediyor.
Önde yer alan bu koruma parçasına ilave olarak, aracın alt kısımlarında fazlasıyla koruma parçasının kullanıldığı da belirtiliyor. Çünkü birçok elektrikli araçta olduğu gibi Hummer EV’de de aracın batarya paketi en hassas noktası ve bu batarya paketi aracın zemininde yer alıyor.
General Motors’un Honda markası ile birlikte kullandığı yeni Ultium serisi bataryaların bulunduğu Hummer EV, “Infinity Roof” olarak adlandırılan bir tavan tasarımında da sahip durumda görünüyor. Bu tavanda 3 adet şeffaf parça içeriyor. Bu parçalar arzu edildiği zaman çıkarılarak aracın ön bagajında depolanabiliyor. Bu üç şeffaf parçadan birisi yatay olarak ön yolcuların üzerinde, diğer 2’si ise arka yolcuların üzerinde dikey olarak konumlandırılmış. Bu yerleştirilen şeffaf parçalara elektrikli olarak açılabilen arka cam eklenince, yolcuların ferah bir yolculuk yapabilmesi vaat ediyor.
GMC Hummer Ev’in İç Mekanı

Hummer EV, premium donanım ile geniş bir teknoloji donanımı sahip bir iç mekan tasarımı ile geliyor. Araçta 13.4 inç’lik ortalamanın üstünde büyük bir bilgi eğlence ekranı ve 12.3 inç’lik geniş bir dijital gösterge panelinin yer verilmiş.
Bu ekranlar birlikte çalışan UltraVision adlı görüş sistemi ise arazi sürüşlerinde, kokpite eklenmiş çok başarılı bir asistan pilot olarak görünüyor. Bu sistem hem ön hem de alt kısımları sürücünün, kameralar yardımıyla görmesini sağlıyor. Sürücüler, 18 farklı kamera açısına sahip olması sayesinde araç hakimiyetine büyük yardım almış oluyor.
Opsiyonel olarak “Watts to Fredoom” yani “Özgürlüğe giden Watt’lar” isimli mod sunuluyor. Bu mod, aracın performansını artırıyor. Watts to Freedom modu, Hummer EV’nin 0-100 km/s hızlanmasını 3 saniye civarında tamamlayabileceği verilen bilgiler arasında yer alıyor.

GMC Hummer Ev’in Fiyatı ve Teknik Özellikleri
Hummer EV, üç adet elektrik motoruna sahip ve bu motorlar toplamda 1.014 beygir güç üretiyor. Bu motorların toplam torku ise 15.592 Nm gibi inanılmaz bir değerde olduğu bilgisi paylaşıldı. Buna rağmen aracın yola aktarabildiği gerçek tork ise 1.085 Nm civarında olacağı düşünülüyor.
Aracın 350 kW’a kadar olan istasyonlarda rahatlıkla şarj edilebileceği ve 800V DC hızlı şarj özelliğinin bulunduğu da bilgisi paylaşılıyor. GM’in Ultium serisi yeni teknolojili bataryalarının 10 dakika şarj süresi ile 160 km’lik menzil kazanabildiği de belirtiliyor. GMC, bataryaların boyut bilgisi henüz paylaşılmadı fakat 24 modüllü oldukları ve 500 km’den fazla menzile sahip olacağı şimdiden biliniyor.
Hummer EV, dört tekere etki eden direksiyon sistemi bulunuyor. Bu sayede gelişmiş bir manevra kabiliyetine sahip oluyor. Adaptif havalı süspansiyon sistemi ile aracın 15 cm kadar yükselebilmesi offroad sürüşlerde büyük avantaj sağlayacağı da belirtiliyor. GMC, aracın arazi için yapılandırılan yaklaşma ve uzaklaşma açısı gibi bazı değerlerini ise henüz verilen bilgiler arasında yer almıyor. Fakat aracın en az 60 cm civarı su geçiş yükseklik yeteneği olduğu da şimdiden biliniyor.
Aracın en etkileyici özelliklerinden biri 0-100 km/s hızlanma değerinin 3 saniye civarında bir değere sahip olması. Bu değer de böylesine büyük ve 4 tondan ağır bir pick-up için kesinlikle ulaşılması zor bir değer. Elektrikli motorların avantajlarından biri olan bu hızlanma süreleri için bir diğer inanılmaz değer ise, Tesla da elektrikli pick-up’ı Cybertruck’ın hızlanmasını 2.9 saniye olması iddiası. GMC, araç tasarımında GM’in Super Cruise adlı güncel otonom sürüş sistemine de eklemeyi unutmamış. Bu sistem sayesinde araç, kendi kendisine şerit değişimi bile yapabiliyor.
GMC markası ilk edition paketini 2021 yılı içerisinde 110000 $ civarında bir satış rakamı ile piyasaya giriş yaptı. Bu paketlerin dışında daha ucuz fiyatlandırmaların yer alacığı paketler 2022’nin sonbahar ayı içerisinde piyasaya sürüleceği açıklandı. 2022 yılı sonlarına doğru 99.995$’lık orta paketli bir versiyonunun gelmesi bekleniyor. Daha ileri aşamalar için de 89.995 ve 79.995$’lık daha ucuz versiyonlar planlanıyor. Aracın en büyük rakipleri ise Tesla Cybertruck ve Rivian R1T olacağı düşünülüyor. Buradaki en geçerli sebep, aynı zaman aralıklarında piyasaya çıkarılması planlanan elektrikli pick-up modelleri olması. Tabii bu segment için Atlis XT, Lordstown Endurance ve Bollinger B1 gibi çok çeşitli rakipler geleceğin elektrikli pick-up üretimlerinde büyük yarış yaşayanacağı beklentisi doğuruyor.
Hummer EV’nin yakın gelecekte, elektrikli bir SUV versiyonunu tanıtacağı da şimdiden kesin olarak biliniyor. O aracın GMC Yukon ile hemen hemen aynı boyutlara sahip olacağı düşünülüyor. Son olarak Hummer EV’nin ön siparişlerinin 100$’lık bir ön ödeme ile online alınmaya başlandı.
Bir yanıt yazın