
Gocycle’ın G4 elektrikli bisikletleri, zaten mükemmel bir şekilde dizayn edilen bisikletin güçlendirme gerçekleştiren çok sayıda değişiklik ile getiriyor.
Bisiklete ilk göz atıldığında görülmesede daha dikkatli bakıldığında, yeni Gocycle G4i hala kendinden önceki katlanır elektrikli modeller gibi göründüğü ve hareket etmesi rağmen bir çok değişiklik içerdiğini görülebilir.
Tasarım

- Karbon orta çerçeve
- Dahili kablo yönlendirme
- Ayarlanabilir gidon yüksekliği
- Yeniden tasarlanmış tek taraflı ön çatal
Gocycle G4i, güncellenmiş modellerin ortasında kalıyor. Bir alt modeli standart G4 ve bir üst modeli ise bir halo modeli olan G4i + yer alıyor. Tüm bu modellerin pek çok ortak noktası bulunuyor
Gocycle G4, pek çoğu ilk bakışta görmesi zor olan çok çeşitli değişiklikler yapıldı. En bariz olanı, bu G4i modelindeki karbon örgüsünü gösteren karbon orta çerçeve dikkat çekiyor.
Gocycle firmasının kurucu direktörü Richard Thorpe’un açıkladığı gibi, bu karbon yapı bisikletin karmaşık bir parçası çünkü bisikleti katlamak için ana menteşeye, sele direği için dahili kelepçelere, bisikletin arka kolunun eklemlenmesini sağlayan pivot noktaları burada bulunuyor. Aslında katlanabilir bir bisikletin kalbi bu kısmıdır.
Burada koltuk kelepçesi cıvatasının yanları değiştirmesiyle küçük bir değişiklik daha yapıldı, bu sayede bisikleti katlamaya istendiğinde, ana katlamayı yapmadan önce sele direğini serbest bırakılması gerekiyor, aksi takdirde bisikletin ortasına denk geliyor.
En dikkat çeken değişikliklerden bir diğeri de ön çatalda. Tek taraflı yaklaşım yeni olmasa da, tasarım önceki Gocycle modellerinden oldukça farklıdır. Bu karbon malzemeli bir çatal, ancak yine de ön tekerleği desteklemekten daha fazlasına yarıyor. Burası aynı zamanda motor kontrol eden kısmı. Burada söylenmesi gereken diğer bilgi ise yeni motoru ön göbekte barındırdığı.

Çatalın üst kısmında kullanılan eski lastik körüğün, artık ışıklar takıldığında kolayca çıkarılabilen daha sağlam bir plastik gövde ile değiştirildiği görülüyor. Motor kontrolörü ayrıca servis için ulaşabilme adına daha aşağıda bir bölümde konumlandırılmış.
Bütün bu değişiklikler ön uca daha temiz bir görünüm kazandırıyor. Bakım veya onarım söz konusu olduğunda Gocycle bayileri iş yükünü oldukça azalmış hale gelirken, bisiklet sahiplerine daha iyi görünen bir bisiklet bırakma olasılığı yükseltiyor.
Gocycle G4i’nin gidonlar ile gerçekleştirilebilen yükseklik ayarı mevcut ve burada da küçük bir eklenti yapılmış – telefonunuzu bisikletinden şarj edebilmeniz için bir USB soketi. Bu bölümde ayrıca sürücünün görülmesini sağlamak için LED arayüzüne ve ön tarafta yerleşik gündüz sürüş ışığı da eklenmiş.
Yeni Motor İle İlgili Herşey

- Daha sessiz motor
- Artan düşük hız torku
G4 modellerinde geliştirilmiş yeni bir motor monte edilmiş. Bu motor, üretim öncesi modeldeki çok sınırlı deneyim gerçekleştiren eleştirmenler, sürüş deneyiminde şaşırtıcı bir fark yarattığı bilgisini paylaştı. İlk olarak, motor G3 modellerindeki önceki versiyondan daha kompakt olduğu belirtiliyor. Yine motor biraz daha geliştirilmiş görünüyor ve yine ön uçta konumlanıyor.
Yeni motor daha sessiz çalışacak ve daha hızlı devreye girecek şekilde tasarlanmıştır. Gocycle’da pedal çevirmeye başlarsınız ve motor size bir fayda sağlamak için devreye giriyor ve sürüş için çekiş hareketine başlıyor. Bu motorun kullanıcılar için en keyif verici noktalardan biri ani kalkışlarda hissedilen tork hissi. Bu tork sayesinde daha iyi kalkış sağlanabiliyor.
Geliştirilen motor, daha yüksek hız sağlar, kontrolden çıkmış gibi hissi vermez. Ayrıca çalışması biraz daha zahmetsizdir. Düz yolda bu küçük bir şey, stop – start özelliği ile şehir sürüşünde enerji tasarrufu için takdir edilecek bir eklenti. Ayrıca bu motor, aynı zamanda yokuş çıkmalar için gerçek bir fayda sağlayacak. Yokuş yukarı çıkmak artık daha kolay olacak.
Ayrıca gözle görülür şekilde daha sessiz. Önceki motor da pek gürültülü olduğu söylenemez. Ancak yeni motor için söylenebilecek en iyi sözlerden biri işleri daha sakin yürütüyor olmasıdır. Bu sakin çalışma özelliği kesinlikle daha eski bir Gocycle modelinden yükseltme yapmayı düşünülmesi de çekicilik katıyor.
Artırılmış düşük ön tork, aynı zamanda nispeten bilinmeyen bir Gocycle özelliğini daha önemli hale getiriyor. Bunu etkileyici Çekiş kontrolü etkileyici rol oynuyor. Yine, çok ön plana çıkmamış özelliklerden biri, sürücünün kendini kaygan yüzeylerde bulması durumunda deneyimi iyileştiriyor.

Gocycle G4, daha fazla kavrama için silika maddelerini de içeren yeni lastikler sunuyor. Yeni lastikler ayrıca, şimdiye kadarki kısa yolculuğumuzda bunu deneyimlemek için zamanımız olmamasına rağmen, daha yumuşak bir sürüş sağlayabilecek artış sağlayabilen bir hacme de ulaşabiliyor.
Oturma Selesi Bölgesi
- 375Wh pil
- Öngörülü kaydırma
- Elektrikli vites değiştirme
Gocycle’ın sunduğu sürüşü test sürüşü yapan eleştirmenler tarafından çok beğenildi. Evde veya ofiste çok fazla yer kaplamadan saklamanın kolay olduğu bu katlama mekanizmasının rahatlığı ile işe gidip gelmek için çok uygun bir bisiklet.
Küçük tekerleklerin varlığı, arka kolun mafsallı yapısı ve CleanDrive dizaynı, giysilerinize takılacak çeşitli parçaların olmaması, temizlenecek hiçbir şey olmadığı ve bakımı daha az gerekliliği olduğu anlamına geliyor.
Ayrıca, büyük bir vites bloğuna olan ihtiyacı ortadan kaldıran motor yardımı ile vitesteki büyük azalma sağlanıyor. Bununla birlikte normal bisikletlere kıyasla basit, sürüşü eğlenceli bir hale getiriyor.
Ancak yine de vitesleri olan bir bisiklet G4i. Gocycle G4i’de bunlar elektrikli vites değiştirme ve tahmine dayalı vites değiştirme teknolojisi uygulanmış. Kullanıcı ne zaman nasıl vites değiştireceğini düşünmek zorunda kalmıyor.
Elektronik vites değiştirme mekanizması, kavrama değiştiricinin küçük bir bükülme özelliği ile yukarı ve aşağı hareket edebilmeyi imkanı anlamına gelir. Bu sistemin deneyimi, tel tabanlı vites değiştirmeye kıyasla o kadar ilgisizdir ki, tamamen farklı bir düzenek kullanılmaktadır. Pürüzsüz ve vitesin değiştirilmesi kolaydır, hızlandıkça kolaylıkla vites değiştirebiliyor.
Tahmine dayalı vites değiştirme sistemi, kullanım içerisidne süreci otomatikleştirmeye de yardımcı olur. Bu da yavaşladığında ve durma sırasında gerçek bir fayda sağlar. Bisiklet tekrar vites otomatik olarak küçültülür. Böylece düşük viteste daha az güç harcama ile tekrar kalkışa hazır olunuyor.
G4i ayrıca, 375 mil menzile kadar olduğu söylenen, 50Wh değerinde hızlı şarjlı daha büyük bir batarya ile satışa sunulacak.
Bir yanıt yazın